To je kronična upalna bolest od koje najčešće obolijevaju mladi  u dobi između 12-25 godina, no u posljednje vrijeme uočena je povećana učestalost akne i u zrelijoj životnoj dobi.

Akne je bolest koje nastaje kao posljedica međudjelovanja nekoliko uzročnih faktora i to: pojačanog  lučenja loja iz lojnih žlijezda, zbog androgene hormonske stimulacije receptora na lojnicama, zbog poremećaja keratinizacije koja dovodi do stvaranja komedona te zbog prisutnosti povećanog broja bakterije Propionibacterium acnes. Posljedica sinergističkog djelovanja gore navedenih faktora je nastanak upalne promjene koja se može manifestirati  različitim intenzitetom  bolesti.

Razlikujemo nekoliko osnovnih tipova akne:

Acne comedonica, Acne papulopustulosa, Acne nodularis, Acne conglobata.

Upalne promjene manifestiraju se klinički kao otvoreni ili zatvoreni komedoni, inflamirane papule, pustule, manji ili veći nodusi ( čvorići) koji u najtežim oblicima konfluiraju u acne conglobata.

Vrlo često kod istog pacijenta ili pacijentice naći ćemo preklapanje dva ili više tipova promjena.

Najčešće lokalizacije upalnih promjena su lice, prsa i leđa.

Nakon izlječenja, na mjestu upale često ćemo naći postupalne eritematozne promjene i hiperpigmentacije ili ožiljke.

U liječenju akne izuzetno je važan individualiziran pristup svakom pacijentu ili pacijentici.

Kod odabira optimalne terapije u obzir moramo uzeti kliničku sliku – dermatološki status, osobnu i obiteljsku anamnezu, opće stanje i eventualne kronične bolesti,  sklonost kože stvaranju ožiljaka i promjena pigmentacije, vlastitu percepciju pacijenta i njegov ili njezin psihološki doživljaj akne, utjecaj na svakodnevnu kvalitetu života, mogućnost provođenja dogovorene terapije, lokalizaciju i proširenost promjena te očekivanja i cilj terapije.

Terapija akne može biti lokalna ili sistemska, no svakako je dugotrajna i učinci su vidljivi postupno no kontinuirano.

Za uspjeh u terapiji akne važan je dogovor i međusobno povjerenje  između pacijenta s akne i liječnika.

Pišemo za vas

Komentari su zaključani.